fredag 6 augusti 2010

När det man upplever blir til glittrande bokmärken i minnet.

Ibland de finaste ögonblicken i London.
  • Första gången vi är på KOKO och de känns som de spelar bra musik. Allt känns storslaget, cluben, London med speciellt jag och sofie. Sedan pojken med brun snelugg som var så där ruskigt söt som knappt fattade min dåliga engelska men ändå tog min hand drog mig ur det stora dans golvet till en kalla trotoar i början av september.
  • O och jag på hans rum och han säger att jag är den bästa aupiren någonsin. Allt var nytt, det var oktober och hösten hadde ännu inte hunnit bygga bo i mig.
  • När vi dansar med en pojke som ser ut som paul i beatels. Och en söt man ger sofie sitt paraply för det rengar så himla mycket.
  • När två pojkar vi aldrig träffat förut körde oss hem ifrån en club klockan halv 4 på natten.
  • När vi ska ut i östa London, och av en händelse går för bi en ukelle affär. Vi tränger oss in, det luktar mulled wine. Basisen har mustach och ler stort. Det är bra musik och det känns som vi är på en hemma fest. Så fint var det (flera månader efter skulle det visa sig att bandet hette allo darling och skulle bli en av våra storsta cd skivs gudar, livet är bra knasigt)
  • När jag mötte upp mamma och pappa på en pub i London. Och jag kände mig vuxen, men hadde saknat dem så galet mycket.
  • När jag och sofie dansade på cluben come out 2 night. Och började prata med en tjej som var dj som visade sig vara kommpis med en annan dj som var svensk, som visade sig ha en kommpis med utsvänga jens och skejt skor. Och vi visste inte det då. Men det kvällen träffade vi en mycket fin pojke vid namn Elliot. Han skulle bli en av våra finaste vänner och som en storebror i storstaden.
  • När vi träffade siri på ett trångt dans golv och inte fattade att hon var svensk. för ens vi var på toa. Fina siri!
  • Första gången jag såg allo darling live och ville sprängas av lycka
  • När sofie gav mig diana kameran.
  • När jag och sofie hadde middag på min balkång och vi åt allt det vi tyckte bäst om på samma tallrik. Det var så himla varmt, himlen var så otroligt vacker. Och jag var så lycklig att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
  • How does it feel to be loved in brixton. Med siri. Det var en varm natt och elliot, sofie och jag dansade på trottoaren. Jag och sofie snackade skit om svenskar. Jag hadde fått hjärtat lite krossat av joe, men orkade inte tänka på det. Vi hadde haft världen finaste picnic innan och dj spelade "summercat". Helt oförglömmligt.
  • Svensk midsommar i stor engelsk park.
  • När joe kysste mig för första gången och mitt huvud känndes som ett stort rosa moln och hjärtat slog helt okontrulerat snabbt.
  • Scerad to dance disco och det var 30 grader i lokalen. När söta dj P hadde slutat spela cd skivor så bjöd vi alla på vattenmelon. Alla blev så himmla glada och det var galet gott!
  • När elliot kallade sofe "my dear" första gången.
  • De gånger O har tagit min hand och kramat den hårt för att han har varit rädd för stora hundar, farliga men, eller att jag står för nära tåg räslen där tuben går.
  • Hela jäkla indetracks.

De finns stunder som inte har varit så bra, som när jag var sjuk inte kunnde hosta, hadde feber, lite hemlängtan. De gåner man kännt sig liten, och ensam. Men de tycker jag inte att vi ska prata om. För överlag har det varit ett dröm år, ifrån dag 1 till nu.
Och just nu känns det som att tillbacka till London, det måste vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar